Skip to content

Alexia de la Morena

buena 2

Experta en Marketing Multisensorial a través de los sentidos y licenciada en Neuropsicología (Facultad de Psicología UNED) y en Periodismo (Universidad Complutense de Madrid). Especialista en Neuromarketing aplicado al consumidor, en la actualidad colabora con varios equipos multidisciplinares en temas relacionados con la neurociencia y aplica un modelo predictivo sobre los hábitos de comportamiento del consumidor a través de la estimulación sensorial. Además es EXMBA por el Instituto de Empresa 2011 y obtuvo la Beca Honorífica Comunidad de Madrid.

Ha desarrollado su experiencia profesional en el ámbito de la consultoría en estrategia y planificación, marketing e innovación de producto, branding de marca, hábitos de comportamiento del consumidor y medios de comunicación.

En la actualidad, combina la labor docente en escuelas de negocio en España y asesora a marcas de consumo. Es ponente en la UCM e imparte talleres en IE Business School.

acortada

English Presentation

Alexia de la Morena is a Business Brand Manager, Journalist and Psychologist who specializes in Advertising, Marketing, Brand Communication and Sales.
She holds a Ph.D in Multisensory Marketing by Universidad Complutense de Madrid (UCM, 2013) and two B.A.s: one in Psychology from UNED University and another one in Journalism from UCM. She also holds an International MBA from IE Business School, which she finished in 2011. She has been granted numerous and prestigious scholarships and honorable mentions, such as the Madrid’s Honor Scholarship, the Hune Institute’s Feminine Talent Scholarship,  the Women’s Executive Leader Prize from LIDERA, and the Banco Santander’s Mentoring Program Research Scholarship (http://mentoring.ie.edu/participantes3?lang=es) among many other academic and profesional awards.
She is an expert in Consumer Science and Neuromarketing, currently working with several teams in the field. She applies a prediction model of consumer behavioral habits based on sensory stimulation analyses. Her experience in the fields of strategic consulting and planning, marketing and product innovation, corporate identity and branding, consumer behavioral habits and media has given her both the appropriate background as well as the cutting edge to come up with effective solutions.
She currently teaches at several business schools in Spain and is a speaker and workshop director for several universities She also does independent consulting for consumer brands.

She is also the autor of http://www.neuromarketingattraction.wordpress.com/

Agradecimiento Especial

Video Designer  Manuel Coronado.

Marca Personal en video Javier Manzaneque. http://www.javiermanzaneque.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

ICEBERG Inteligencia Cultural

Inteligencia Cultural para el éxito de sus experiencias globales

La tecnología de reconocimiento facial de emociones de Emotion Explorer LAB permite, con una simple webcam, identificar de manera precisa la experiencia emocional de un sujeto frente a distintos estímulos y entender lo que impulsa su comportamiento.

Neurociencia para Psicologos

Donde la psicología se encuentra con la Neurociencia

Neuro Management 6

NM6 conectamos el mundo de los equipos y las personas

AUTOCONOCIMIENTO INTEGRAL

↝CUERPO, MENTE Y ESPÍRITU↜

merceroura

la rebelión de las palabras

elcinesecreto

Difusión educativa del séptimo arte

Dashaft - The Creative Blog

Tutoriales, videos, inspiración, recursos y artículos sobre Diseño Web e Internet

Toma de Decisiones. Miguel Angel Ariño

La Toma de Decisiones Directivas según el profesor del IESE Miguel Angel Ariño.

Siempre hacia el oeste

Blog de una vuelta al mundo y otros viajes...

Consultor, formador y conferenciante en marketing experiencial, turismo experiencial y customer experience

Experto en marketing experiencial, turismo experiencial y customer experience.

MARKETINGHUMAN Consumer Knowledge

Marketing Alimentos, Psicología Consumidor & Retail España & EE.UU. & LATAM

Neuromarketing Attraction

Neurociencia aplicada al consumidor

%d bloggers like this: